Strona główna
Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy odzieżowo-obuwniczej?

05.05.2023

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy odzieżowo-obuwniczej?

Dlaczego warto zbudować sklep internetowy dla firmy odzieżowo-obuwniczej?

Coco Chanel powiedziała kiedyś „Moda nie istnieje wyłącznie w ubiorach. Moda jest na niebie, na ulicy, moda to idee, sposób życia, wszystko to, co się dzieje”. Wiele procesów dzieje się obecnie w Internecie. Sposób życia wielu ludzi obejmuje korzystanie z narzędzi takich jak przeglądarki, Social Media, E-mail. To powód, dla którego Twoja marka również powinna zaistnieć w sieci. Warto przedstawić Twoje artykuły modowe, odzież czy obuwie większemu gronu osób. Dzięki temu zwiększysz zysk i utrwalisz wizerunek firmy. Zobacz, dlaczego powinieneś zainwestować w e-commerce i jak go właściwie promować.

Dlaczego warto założyć e-sklep?

Prowadzenie sklepu internetowego z artykułami odzieżowo-obuwniczymi ma wiele zalet. Można wymienić:

  • nieduże koszty operacyjne (związane z prowadzeniem działalności),

  • dostępność artykułów modowych 24/7,

  • dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców,

  • tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami,

  • opcja sprzedaży kilkoma kanałami (oprócz e-sklepu na marketplace, portalach aukcyjnych czy nawet stacjonarnie).

To pierwszy element promowania marki w Internecie, dlatego koniecznie trzeba o niego zadbać.

Jak sprawić, aby do e-commerce trafiało więcej klientów?

Jeśli chcesz, aby Twój e-sklep pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinieneś postawić na pozycjonowanie. To sposób promocji firmy w sieci, który obejmuje takie działania, jak:

  • wyszukanie słów kluczowych, które są popularne w branży modowej i często wyszukiwane przez użytkowników,

  • tworzenie treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania klientów i są dla nich wartościowe,

  • optymalizowanie techniczne (m.in. certyfikat bezpieczeństwa SSL, bardzo szybkie ładowanie witryny, możliwość otwarcia jej zarówno na smartfonie, jak i komputerze, linki wewnętrzne do poszczególnych podstron, mapa strony, proste adresy URL),

  • linkowanie zewnętrzne do wartościowych treści jak modowe portale, fora, strony partnerów biznesowych itp.

Warto pozycjonować witrynę sklepu internetowego, ponieważ dzięki temu zwiększasz:

  • ruch w e-sklepie,

  • rozpoznawalność marki,

  • wyniki sprzedażowe,

  • zaufanie klientów do marki.

Dodatkowo masz mieszalne i długotrwałe efekty działania. Mimo tego, że czekasz na nie nawet do kilku miesięcy, jest to opłacalna forma promocji firmy.

Możesz także skorzystać z płatnej kampanii reklamowej Google Ads. Dzięki niej możesz nie tylko zdobyć pierwsze miejsca w wyszukiwaniach w Google w krótkim czasie, ale również:

  • skierować reklamę do osób, które będą zainteresowane zakupem Twoich ubrań lub obuwia,

  • mieć pełną kontrolę nad kosztami kampanii, ale również jej efektywnością,

  • korzystać z różnych form reklam, nie tylko w przeglądarce (m.in. linki sponsorowane, reklama produktowa, banery), w zależności od potrzeb i rodzaju kampanii,

  • rozwinąć świadomość marki, wśród jej odbiorców.

Jak promować sklep internetowy?

Aby zwiększyć popularność Twojej modowej marki oraz zysk, możesz zastosować takie działania promocyjne w Internecie, jak Content Marketing czy Social Media.

Content Marketing to dla marki modowej wiele możliwości. Możesz na przykład dawać porady dotyczące stylu, wkomponowywać w przykładowe stylizacje elementy Twoich artykułów odzieżowych lub obuwniczych, dając tym samym dużą wartość dla klienta. Możesz to robić w formie bloga, podcastów, wideo i innych. To również ma wpływ na lepszą widoczność w sieci, zwiększone zaufanie klientów do firmy oraz utrwalanie wizerunku eksperta.

Social Media to sposób promocji, dzięki któremu dotrzesz do ogromnej liczby nowych klientów i poznasz ich potrzeby. Możesz tu również udostępniać treści content marketingowe. Dzięki temu zyskasz rozpoznawalność.

Zadbaj o swój sklep internetowy i jego promocję, a z pewnością uzyskasz efekty, jakich nawet się nie spodziewasz!