Coco Chanel powiedziała kiedyś „Moda nie istnieje wyłącznie w ubiorach. Moda jest na niebie, na ulicy, moda to idee, sposób życia, wszystko to, co się dzieje”. Wiele procesów dzieje się obecnie w Internecie. Sposób życia wielu ludzi obejmuje korzystanie z narzędzi takich jak przeglądarki, Social Media, E-mail. To powód, dla którego Twoja marka również powinna zaistnieć w sieci. Warto przedstawić Twoje artykuły modowe, odzież czy obuwie większemu gronu osób. Dzięki temu zwiększysz zysk i utrwalisz wizerunek firmy. Zobacz, dlaczego powinieneś zainwestować w e-commerce i jak go właściwie promować.
Dlaczego warto założyć e-sklep?
Prowadzenie sklepu internetowego z artykułami odzieżowo-obuwniczymi ma wiele zalet. Można wymienić:
nieduże koszty operacyjne (związane z prowadzeniem działalności),
dostępność artykułów modowych 24/7,
dotarcie z ofertą do szerokiego grona odbiorców,
tworzenie i utrzymywanie relacji z klientami,
opcja sprzedaży kilkoma kanałami (oprócz e-sklepu na marketplace, portalach aukcyjnych czy nawet stacjonarnie).
To pierwszy element promowania marki w Internecie, dlatego koniecznie trzeba o niego zadbać.
Jak sprawić, aby do e-commerce trafiało więcej klientów?
Jeśli chcesz, aby Twój e-sklep pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinieneś postawić na pozycjonowanie. To sposób promocji firmy w sieci, który obejmuje takie działania, jak:
wyszukanie słów kluczowych, które są popularne w branży modowej i często wyszukiwane przez użytkowników,
tworzenie treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania klientów i są dla nich wartościowe,
optymalizowanie techniczne (m.in. certyfikat bezpieczeństwa SSL, bardzo szybkie ładowanie witryny, możliwość otwarcia jej zarówno na smartfonie, jak i komputerze, linki wewnętrzne do poszczególnych podstron, mapa strony, proste adresy URL),
linkowanie zewnętrzne do wartościowych treści jak modowe portale, fora, strony partnerów biznesowych itp.
Warto pozycjonować witrynę sklepu internetowego, ponieważ dzięki temu zwiększasz:
ruch w e-sklepie,
rozpoznawalność marki,
wyniki sprzedażowe,
zaufanie klientów do marki.
Dodatkowo masz mieszalne i długotrwałe efekty działania. Mimo tego, że czekasz na nie nawet do kilku miesięcy, jest to opłacalna forma promocji firmy.
Możesz także skorzystać z płatnej kampanii reklamowej Google Ads. Dzięki niej możesz nie tylko zdobyć pierwsze miejsca w wyszukiwaniach w Google w krótkim czasie, ale również:
skierować reklamę do osób, które będą zainteresowane zakupem Twoich ubrań lub obuwia,
mieć pełną kontrolę nad kosztami kampanii, ale również jej efektywnością,
korzystać z różnych form reklam, nie tylko w przeglądarce (m.in. linki sponsorowane, reklama produktowa, banery), w zależności od potrzeb i rodzaju kampanii,
rozwinąć świadomość marki, wśród jej odbiorców.
Jak promować sklep internetowy?
Aby zwiększyć popularność Twojej modowej marki oraz zysk, możesz zastosować takie działania promocyjne w Internecie, jak Content Marketing czy Social Media.
Content Marketing to dla marki modowej wiele możliwości. Możesz na przykład dawać porady dotyczące stylu, wkomponowywać w przykładowe stylizacje elementy Twoich artykułów odzieżowych lub obuwniczych, dając tym samym dużą wartość dla klienta. Możesz to robić w formie bloga, podcastów, wideo i innych. To również ma wpływ na lepszą widoczność w sieci, zwiększone zaufanie klientów do firmy oraz utrwalanie wizerunku eksperta.
Social Media to sposób promocji, dzięki któremu dotrzesz do ogromnej liczby nowych klientów i poznasz ich potrzeby. Możesz tu również udostępniać treści content marketingowe. Dzięki temu zyskasz rozpoznawalność.
Zadbaj o swój sklep internetowy i jego promocję, a z pewnością uzyskasz efekty, jakich nawet się nie spodziewasz!