Strona główna
Jak promować firmę z branży zdrowie i uroda w sieci?

05.05.2023

Jak promować firmę z branży zdrowie i uroda w sieci?

Jak promować firmę z branży zdrowie i uroda w sieci?

Promowanie usług związanych ze zdrowiem i urodą niesie ze sobą wiele ograniczeń. Według Ustawy o Działalności Leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku, lekarze ani inni specjaliści nie mogą promować usług medycznych, nakłaniając technikami reklamowymi do skorzystania z nich. Mimo tego warto zaistnieć w Internecie. Warto jednak to zrobić w sposób, który nie naraża na sankcje dyscyplinarne.

Jakie ograniczenia obowiązują w związku z promowaniem usług medycznych?

Według przywołanej wcześnie ustawy, promując swoje usługi lub swój gabinet medyczny, nie możesz:

  • zachęcać do skorzystania z usługi,

  • głosić skuteczność Twoich metod leczenia,

  • odnosić się do wysokiej jakości aparatury medycznej.

To najważniejsze zasady promowania w Internecie dla firm świadczących usługi około medyczne.

Jak można promować usługi medyczne?

Istnieje wyjście z tej sytuacji, ponieważ w ramach promocji możesz:

  1. informować o zakresie i rodzaju usług dla zdrowia,

  2. edukować pacjentów (np. o korzyściach płynących z leczenia lub dbania o zdrowie),

  3. wzbudzać ciekawość dzięki udostępnianiom newsów i ciekawostek medycznych oraz tych związanych z działalnością,

  4. odnosić się do pozamedycznych korzyści dla pacjenta np. długie godziny przyjęć, bezproblemowy dojazd, parking, atmosfera, dostosowanie gabinetów do osób z niepełnosprawnością/starszych/małych dzieci itp.

Na tej podstawie można budować treści content marketingowe (np. blog medyczny).

Twoja firma w sieci może wykorzystywać takie metody promocji, jak:

  • strona internetowa,

  • pozycjonowanie (SEO),

  • wizytówka Google Moja firma,

  • Content Marketing (np. blog, podcast, vlog),

  • Social Media.

Warto z nich skorzystać, by budować widoczność Twojego gabinetu.

Korzyści, jakie firma w sieci może zyskać z prowadzenia strony internetowej to:

  • zbudowanie eksperckiego, profesjonalnego wizerunku i wiarygodności,

  • kontakt z przyszłymi i obecnymi pacjentami,

  • zaprezentowanie oferty (to jedyne miejsce, gdzie możesz wspomnieć o sposobie płatności),

  • całodobowy dostęp do informacji,

  • statystyki, dzięki którym poznasz zachowania użytkowników na stronie,

  • efektywniejsze kampanie reklamowe (ze względu na statystyki, wiesz, do kogo kierować np. reklamę Google Ads).

Na stronie bez wahania możesz udostępniać zdjęcia, na których widoczny jest gabinet, poczekalnia, personel, sprzęt medyczny. Możesz również udostępniać informacje o personelu medycznym (można odnosić się do specjalizacji, stopnia naukowego, miejsca, godzin i dni przyjęć).

Jak zwiększyć możliwości promocyjne placówki medycznej?

Aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwań w Google, podejmij działania takie, jak:

  • optymalizacja treści (wartościowe, wyczerpujące temat treści, zwierające odpowiednio dobrane słowa kluczowe),

  • optymalizacja techniczna (m.in. responsywność, szybkość działania, certyfikat SSL),

  • wartościowe linkowanie zewnętrzne (np. do portali, forów medycznych, stron partnerów itp.)

Ten efekt możesz uzyskać również z pomocą płatnych kampanii Google Ads.

Dla gabinetu medycznego warto również założyć wizytówkę Google. Pomoże ona pacjentom trafić w odpowiednie miejsce, skontaktować się z Tobą oraz umówić wizytę.

Warto także przekonać się do prowadzenia mediów społecznościowych. Przebywa tam codziennie bardzo wiele osób, których potrzeby możesz z łatwością poznać.

Promocja firmy w sieci, mimo że w przypadku działalności medycznej jest mocno ograniczona, nie jest niemożliwa! Warto podjąć rozważne działania promocyjne.