Strona główna
Jak zbudować widoczność firmy marketingowej w sieci?

05.05.2023

Jak zbudować widoczność firmy marketingowej w sieci?

Jak zbudować widoczność firmy marketingowej w sieci?

Najważniejszą rzeczą w internetowej promocji firmy, która proponuje swoim klientom różnego typu usługi marketingowe, jest to, aby działała profesjonalnie. Od pierwszej chwili kontaktu klienta z marką, musi ona przedstawiać się, jako ekspert w branży. Klient nie zaufa i nie powierzy promowania swojej firmy komuś, kto mało przykłada się do własnego marketingu. Pamiętaj o tym, gdy zaczniesz planować działania, które mają dać Twojej firmie widoczność w sieci.

Czym jest agencja marketingowa? Podmioty świadczące usługi marketingowe

Firmą marketingową nazywa się każdy biznes, który oferuje kampanie marketingowe, reklamy i tego typu usługi swoim klientom. Podmioty tego typu mogą przyjąć formę agencji:

  • marketingowej (oferuje pełen zakres usług dotyczący zarówno mediów tradycyjnych jak i cyfrowych),

  • interaktywnej (zajmuje się szeroko pojętym marketingiem internetowym),

  • PR-owej (dba o kontakty z mediami i komunikację marki),

  • SEO / SEM (zajmuje się audytem i optymalizacją skupionym na pozycjonowaniu stron/sklepów internetowych),

  • performance (dba o osiąganie konkretnych celów biznesowych, przy pomocy różnych środków reklamy),

  • brandinowej (tworzy strategie marek i bada rynek),

  • kreatywnej (dba o strategię komunikacji i kwestie graficzne),

  • content-marketingowej (tworzy treści typu podcast, e-book, wideo),

  • Social Media (obsługuje wszelkie kwestie związane z prowadzeniem mediów społecznościowych).

Niezależnie, którą reprezentujesz i jakie usługi będziesz świadczyć klientom, musisz powiadomić ich o swoim istnieniu. Promocja firmy to konieczność.

Jak promować firmę marketingową, aby zyskać widoczność w sieci?

Wśród wielu sposobów na promocję marki w Internecie, można wymienić:

  • pozycjonowanie (SEO),

  • Google Ads,

  • wizytówkę Google Moja Firma,

  • Content Marketing,

  • Social Media,

  • E-mail Marketing.

Każdy z nich charakteryzuje się specyficznymi cechami i możliwościami dotarcia do klienta.

Pozycjonowanie to najlepszy (i konieczny) wybór, jeśli masz swoją stronę internetową lub e-commerce. Bez tego klienci nie odnajdą wśród wielu wyników wyszukiwania Twojej strony www lub e-sklepu. Dzięki temu sposobowi promocji budujesz też wizerunek marki oraz jej rozpoznawalność.

Google Ads to system reklamowy, który pozwala na płatne dotarcie do konkretnych klientów, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z Twojej marketingowej oferty. Reklamy, jakie proponuje Google Ads, są wyświetlane w różnych formach (m.in. banery, linki sponsorowane, pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania) oraz w różnych miejscach w sieci.

Wizytówka Google Moja Firma to obowiązkowy element promocji firmy w Internecie, jeśli przyjmujesz klientów stacjonarnie. Dzięki powiązaniu z Google Maps oraz informacjom dotyczącym adresu czy godzin otwarcia będą mogli do Ciebie dotrzeć bez problemów.

Bycie w Social Mediach to w dzisiejszych czasach konieczność. Tu znajduje się większość potencjalnych klientów, którzy na tej podstawie mogą oceniać jakość usług. Dzięki mediom społecznościowym jesteś bliżej klientów i lepiej poznajesz ich potrzeby. Możesz także dawać porady o marketingu, mediach, reklamie w udostępnianych postach. Tego typu akcje możesz również prowadzić w newsletterach, korzystając z E-mail Marketingu lub w postaci Content Marketingu (nagrywając podcasty, filmy, pisząc blogi).

Promocja w Internecie to bardzo ważna kwestia dla każdej firmy. Może przyjmować różne formy. Jeśli o nią odpowiednio zadbasz i dostosujesz do swojej działalności, będziesz cieszyć się wieloma klientami i zyskiem.