Strona główna
Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

05.05.2023

Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

Jakie są zalety marketingu lokalnego w branży turystycznej?

Tureckie przysłowie głosi, że „aby poznać człowieka, trzeba zostać jego towarzyszem podróży”.

Promowanie usług turystycznych to nie łatwe zadanie, ponieważ chcąc dotrzeć do turystów ze swoją ofertą, musisz ich poznać znacznie wcześniej, niż w dzień rozpoczęcia podróży. Musisz wypracować również wizerunek eksperta, dzięki któremu Ci zaufają. Jeśli chcesz zacząć od małych kroków i promować swoją działalność lokalnie – przeczytaj ten artykuł do końca.

Jakie wyróżnia się atrakcje turystyczne i miejsca noclegowe?

Według Encyklopedii Zarządzania, do atrakcji turystycznych zalicza się:

  • naturalne, które są elementami środowiska (plaże, jaskinie, góry, parki krajobrazowe itp.)

  • obiekty, które nie powstały w celu zwiedzania, ale są udostępniane turystom (pałace, kościoły itp.),

  • obiekty, które celowo mają przyciągać turystów (uzdrowiska, parki rozrywki, aquaparki itp.),

  • wydarzenia np. festiwale, kulturalne, sportowe.

Z kolei do miejsc noclegowych zalicza się różnego rodzaju hotele, motele, pola biwakowe, schroniska, agroturystykę, ośrodki i inne.

Niezależnie, który z tych obiektów prowadzisz, warto zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Co to jest marketing lokalny?

Marketing lokalny to zbiór działań, które ma na celu wypromować markę, produkt lub usługę w Internecie, na lokalnym rynku.

Działania reklamowe, jakie można wykorzystać to między innymi:

  • zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma,

  • Content Marketing np. blog, vlog, podcast odnoszący się do innych lokalnych atrakcji, zwyczajów, kultury itp.,

  • promocja w katalogach firmowych,

  • kampanie Google Ads lub Facebook Ads/Instagram Ads skierowane na osoby w konkretnym obszarze.

Połączenie kilku działań marketingowych to skuteczna promocja firmy.

Zweryfikowana wizytówka Google Moja Firma to bardzo pomocny element promocji, niemal w każdym biznesie. Jest to źródło podstawowych informacji (dane teleadresowe, opinie, godziny otwarcia), zwiększenie widoczności marki i popularności na rynku lokalnym, a nawet wsparcie dla SEO.

Jakie korzyści daje marketing lokalny?

Marketing lokalny daje Twojej marce:

  • zwiększenie widoczności i oferty,

  • wzmocnienie wizerunku firmy oraz lokalnej rozpoznawalności,

  • pozytywne opinie w sieci,

  • możliwość kreowania pozycji eksperta i autorytetu w branży,

  • zwiększone zaangażowanie odbiorców i stworzenie z nimi relacji,

  • pozyskanie nowych klientów.

To bardzo wiele możliwości zarówno dla atrakcji turystycznych, jak i noclegów.

Dlaczego warto wykorzystywać marketing lokalny w turystyce?

Marketing lokalny w turystyce jest bardzo przydatny. Niesie ze sobą wiele możliwości.

  • Możesz dotrzeć do osób, które są już w jakimś miejscu przejazdem, nie znają okolicy i nie wiedzą, z jakich atrakcji mogą skorzystać.

  • Możesz dotrzeć do lokalnych osób, które mogą nie znać konkretnej atrakcji lub bardzo dawno jej nie odwiedzały.

  • Możesz pomóc zaplanować turystom wypoczynek z wyprzedzeniem – zrobić listę atrakcji w pobliżu wybranego hotelu lub na odwrót, wybrać nocleg w pobliżu interesującej ich atrakcji.

Zastosuj marketing lokalny w swojej strategii wizerunku firmy, a efekty z pewnością Cię zadowolą!