Promując wydarzenie, niezależnie, jaki ma ono charakter, warto zastosować przemyślaną strategię działań. Trzeba również zadbać o kwestię wizualną. Koncepcja wizualna musi być spójna, a wszystkie miejsca w sieci, gdzie promujesz markę, pełne zdjęć i filmów oddających charakter tworzonych przez Ciebie imprez. Warto rozróżnić dwie kwestie – czy to Ty organizujesz wydarzenia i chcesz je promować, czy proponujesz usługi firmy (organizację wydarzeń dla klientów). Zapoznaj się z tym artykułem, aby dowiedzieć się więcej o promowaniu eventów.
Od czego zacząć promowanie organizacji imprez?
Rozpocznij planowanie dużo wcześniej. Opracuj strategię promocji, zawierają konkretne daty poszczególnych działań. Zastanów się też nad odbiorcą Twoich usług. Kim innym będą odbiorcy, jeśli oferujesz organizację ślubu, a kim innym, gdy organizujesz koncerty.
Przygotuj materiał promocyjny (zdjęcia, filmy, teksty).
Zbuduj wizerunek eksperta w branży.
Jakie są rodzaje wydarzeń, które można promować?
Typy wydarzeń, jakie możesz spotkać, prowadząc agencję eventową to między innymi:
biznesowe,
kulturalne,
sportowe,
marketingowe.
Niezależnie, które chcesz organizować, warto postawić na promocję firmy w Internecie.
Jak promować event?
Pierwszą rzeczą, na którą warto postawić, jest z pewnością strona internetowa. Treściwa, dobrze pozycjonowana strona www to samie korzyści, takie jak:
ugruntowanie eksperckiego wizerunku w branży eventowej,
skuteczna reklama i promocja firmy oraz jej usług,
możliwość analizy statystyk (dane demograficzne odwiedzających, ich preferencje działań na stronie),
poszerzenie zasięgów marki,
dbanie o dobry kontakt z klientami,
zróżnicowanie działań marketingowych,
oszczędzenie czasu i zwiększenie zysku,
ułatwienie dostępu do oferty (dostęp 24/7).
Strona www przyda się zarówno, gdy promujesz swoją działalność, jak i konkretny event.
Jakie działania marketingowe można wykorzystać w działalności eventowej?
Niezależnie, czy promujesz konkretne wydarzenie, czy promujesz firmę, możesz skorzystać z takich form promocji w Internecie, jak:
kampanie Google Ads,
Content Marketing,
Social Media.
Promocja i reklama firmy z pomocą kampanii Google Ads to możliwość:
wykorzystania wielu form reklam w różnych miejscach w Internecie (banery, linki sponsorowane, pierwsze miejsca w wyszukiwaniach i inne), dostosowując do konkretnych eventów, które promujesz i ich grup docelowych,
śledzenia kosztów i efektywności,
precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów,
zwiększenia świadomości marki.
Content Marketing to bardzo dobry sposób, aby przekazać wartości, jakie chcesz przekazać poprzez konkretny event. Możesz opisywać swoje wydarzenia lub ogólnie swoją działalność, dawać różnego rodzaju porady na przykład jak sprawić, aby urodziny dziecka były wyjątkowe lub jak urządzić niezapomnianą domówkę. To pomaga w zdobyciu zaufania odbiorców oraz w budowaniu wizerunku eksperta.
Reklama i promocja firmy Internecie to coś, o co z pewnością warto zadbać, aby odnieść sukces. Postaw na zróżnicowane działania, a z pewnością wiele zyskasz.